Продажність суддів не наш винахід. Однак вони стають
продажними там, де є на це попит. Ну, і «височайшеє соізволєніє».
З цим в різний спосіб боролися. В Україні рівень
продажності став таким, що саме час вдаватися до крайніх заходів. Гадаю, що
продажні слуги режиму мали б на персональному рівні відчути, що розплата, якщо
справи розвиватимуться так, як вони розвиваються далі, неминуча. І не у формі м’якої
люстрації, яка лише перенесе їхні товсті зади з суддівських крісел у крісла
респектабельних бізнесменів чи рантьє – благо народ «підніс» грошей чимало..
Але це потім. А нащодень
потрібно таки донести до цих слуг режиму
свою позицію щодо того, що вони чинять. А то «відслуживши народові» такий
«слуга народу», як не їде до сауни з прокурором, начальником міліції та головою
адміністрації, то мирненько та задоволено повертається до рідної хатини, вдягає
теплі капці, надпиває ковточок дванадцятирічного віскі і звично поринає в ситий
та мирний домашній затишок. Таке собі Міжгір’я на дому.
Так от. Цього бути не має. І не лише у майбутньому,
коли цю паскуду виволочать на світло Боже. Якщо Майдан переможе – що не факт. А
й тепер. Ніхто ж не забороняє продемонструвати вільним громадянам вільної (поки
що) країни свою думку з приводу його важких трудів по охороні репресивного
режиму. І не одному з них. А водночас всім. І не одноразово, А щодня. Ми ж теж
можемо покращити їм їхнє життя. Вони ж нам його покращують в поті лиця.
І ще. Не можна кидати своїх. І не лише у Києві. А і у
Луцьку та Черкасах. Навіть у Львові і далі ліплять справу проти одного з
лідерів студентів Андрія Шевціва. Це вже після двох
мільйонних Майданів у Києві! Вони і далі роблять своє. Ну витягнули зусиллями
депутатів людей з камер. Змінили запобіжний захід. А далі що? Справи йдуть
своїм трибом. І рано чи пізно людям ні за що пришиють по кілька років тюрми. Це
вже було ще за кампанії «Україна проти Кучми». Тому потрібно весь цей суддівський-прокурорський
корпус поставити перед вибором: або-або. А то кожен з них, як той нікчемний
пінгвін, що обливаючись потом та сюсяючи в штани
зачитував приговор у справі, що стала
знаковою для останнього десятиріччя, озброївшись памперсом
та ховаючи очка вклепає ще не одному з майданарів
путівку на нари.
Пишу не лише до політтехнологів, які планують дії майданарів, але й до лідерів, які вже давно мали б перейти
до більш осмислених дій. В тому числі і по
організованому, системному захисту своїх прибічників. Бо тішаться, що
«гарант» здав своїх. А як з нашими своїми?... Далі не продовжуватиму…
Хто веде базу продажних суддів та прокурорів, хто задокументовує справи, за якими вони будуть оскаржені в
майбутньому? Не забудьмо і адвокатів, які дали засудити першу хвилю мітинг арів
– їхні прізвища теж має знати народ. А ніхто. Як завжди…
Так само слід засвітити і адреси, де вони на ніч боягузливо
ховають свої жирні туші. Щоб під Новий рік, і ще до нього, щоденно радісно та
привітно вітати їх коло порогу рідної оселі. Бо не одні клюєви-азарови
складають владний Терикон – в його основі тисячі і тисячі прожертих
корупцією вщент суддів-прокурорів.
Отож для того, щоб майданарі
не нудились можна започаткувати кампанію
«Ніхто не забутий, ніщо не забуто». Цього разу забувати ми не маємо права.
Вже одного разу забули. І отримали за повною програмою. І не відомо, чим все це
ще закінчиться. Попустить Майдан – м’ясо рвати будуть. Та вже рвуть – он як
блискуче виграли вибори.
Однак хотів би повернутися до своєї культурологічної
лекції. А стосується вона картини фламандського художника Ґерарда
Давида ще у 1460 році. Написана спеціально для залу ратуші м.Брюґґе,
в якому проводилися судові засідання. Картина називається «Суд Камбіса». Вона ілюструє уривок з Історії Геродота про
продажних суддів - Геродот, Історія. Книга 5, глава 25. Саме таких, які зараз
штампують ухвали про заборони Майданів, звільнення приміщення, де гріються майданарі, форсовано ліплять справи за перешкоджання діям
правоохоронних органів, порушення громадського порядку, хуліганство і т.д. Про
таких, як спітнілий пінгвін кірєєв, та чахлик медведчук – саме той, що
«захищав» на суді Василя Стуса, а тепер підкеровує
розвалом України.
Отож повертаюсь безпосередньо до теми лекції - картини
«Суд Камбіса»:
Ліва панель картини зображає як продажного суддю Сісамна беруть під білі рученьки. Сплакатися можна, як все культурненько, – все ж Північне Відродження:
Сісамн був одним із суддів місцевого правителя. Однак
суддя є суддею. Вже тоді все було, як у теперішній Україні. За те, що він,
підкуплений грошима, виніс несправедливий вирок, правитель Камбіс
(аж не віриться, що такі були) звелів його стратити і здерти з нього шкіру.
Сам виховавчий процес - здирання
шкіри з продажного судді з величезною скрупульозністю зображає права панель:
Але і цим правитель Камбіс
не обмежився. Шкіру цю на диво справедливий правитель наказав видубити,
нарізати з неї ременів і потім обтягнути ними суддівське крісло, на якому мав
сидіти суддя наступний.
А суддею замість судді Сісамна
милостивий правитель Камбіс призначив, сина Сісамна, наказавши йому пам’ятати, в якому кріслі він сидітиме
і чинитиме суд.
Не скажу, що мені сподобалося рішення Камбіса щодо призначення синка корумпованого судді. Це вже
зовсім, як у нас. Бо потім у те ж крісло, яке незручне воно б не було, сяде внук.
І так далі.
Думаю, що не надто це сподобалося і Ґерарду Давиду. Але з Геродотом не будеш сперечатися. Тому,
щоб якось все ж збалансувати ситуацію, на задньому плані картини він зобразив сина
Сісамна, якого призначили новим суддею та зобов’язали
судити в суддівському кріслі обтягнутому шкірою його батечка.
При цьому Ґерард Давид
символічно зобов’язав його бути присутнім, коли з його родителя здиратимуть
шкіру. Для науки, так би мовити. Ну от такі у них були дикі звичаї. Хоча, мо` й нам би не завадили? Бо корупційна короста вже
продерлась не те що до шкіри чи не більшості наших суддів, а й до кісток.
І знову повертаємося до культурології. Картина фламандського
художника Давида Ґерарда «Суд Камбіса»
була призначена залу суду, щоб нагадувати суддям про їх обов’язок судити чесно.
І там принесла чимало користі. Може тому й суди у них в бельгіях
трохи інші.
Сьогодні картина знаходиться в музеї міста Брюґґе. Ой, боюся, що судді знову підуть, хто в ліс, а хто
в поле…
Однак до чого все це? Маю пропозицію. Може зобов’язати
у наших судах у примусовому порядку розвісити репродукції картин фламандського
художника Давида Ґерарда «Суд Камбіса»
- одну зліва від тризуба, а другу справа J
З виховною метою, так би мовити J
16 січня 2013